Northern Senses by Leena Harkimo

By 02/02/2019 Uncategorized

Leena Harkimo Suomen turkiselinkeinoa edustavan ProFurin muotiasiantuntija Leena Harkimo toimii monipuolisen luonnonmateriaalin, turkisnahan, puolestapuhujana. Nyt Harkimo on tuonut markkinoille Northern Senses by Leena Harkimo -malliston, jonka avulla kotimainen turkis tuodaan lähemmäs kuluttajia vastaamaan kasvavaan kysyntään.

Suomalaisten turkisten jäljitettävyys ja sertifiointi ovat malliston kivijalka.

Turkisten alkuperä on Harkimolle hyvin tärkeä. ProFurin jäsentiloilla tuotetut turkisnahat voidaankin jäljittää aina tilatasolle asti.

”Kaikki mallistossa käyttämämme turkikset ovat sertifioituja ja tuotettu maailman vastuullisimmassa turkistuottajamaassa – Suomessa”, Harkimo toteaa napakasti.

Lanseeraus on tehty yhteistyönä Gemmin kanssa: ”Olemme hyvin iloisia yhteistyöstä ja erityisesti siitä, että Leena nostaa mallistollaan suomalaisen luonnonmateriaalin, eli turkiksen, kotimarkkinoiden sydämeen. Northern Senses by Leena Harkimo -malliston tuotteet löytyvätkin jo meidän Helsingin keskustan liikkeestämme ja verkkokaupastamme”, Gemmin toimitusjohtaja Susanne Stenfors kertoo.

Suomen Turkiseläinten Kasvattajain Liitto ry – ProFur on turkiselinkeinon emoyhdistys ja jäsentensä edunvalvonta- ja koulutusjärjestö. Ammattitaitoista turkiseläinkasvatusta on harjoitettu Suomessa jo sata vuotta liiton perustamisvuodesta 1928 lähtien. Liiton alueyhdistyksiin kuuluu kaikkiaan 825 jäsenyritystä, joilla on 960 turkiseläinten kasvatuspaikkaa. Liitto ja tuottajat omistavat enemmistön kotimaisesta markkinointi- ja huutokauppayhtiö Saga Furs Oyj:sta. Suomen turkiselinkeino on maailmalla sertifioinnin edelläkävijä. Vapaaehtoisen, vuonna 2005 aloitetun laatujärjestelmän tavoitteena on ylläpitää ja parantaa suomalaisilla turkistiloilla kasvatettavien eläinten hyvinvointia, tuotannon laatua ja turkiseläinkasvattajan ammattitaitoa.