Turkis – aina muodikas asuste

Ympärivuotinen asuste

Turkis on luonnonmateriaali kuten pellava, silkki tai villa, mutta monipuolisuudessaan ylivoimainen. Turkiksella on vahva asema muotimaailmassa; yli 200 johtavaa kansainvälistä suunnittelijaa käyttää turkista muotikokoelmissaan.

Uudet käsittely- ja värjäysmenetelmät ovat tehneet turkiksesta ympärivuotisen tuotteen. Ulkopukeutumisen ohella turkiksia käytetään sisävaatteissa mm. jakkupukujen kauluksina, hihansuina tai muina yksityiskohtina ja somisteina sekä juhlapukeutumisessa huiveina, stoolina ja puuhkina.

Turkispukineet ja turkissomisteiset vaatteet kuuluvat turkisliikkeiden lisäksi myös monien tavaratalojen ja muotiliikkeiden valikoimiin.
Turkiskaupan Liitto ry:n jäsenyritykset auttavat asiakkaitaan löytämään itselleen turkispukineen, joka sopii juuri valittuun käyttötarkoitukseen, olipa kysymyksessä juhla tai arki.